torsdag den 19. juli 2012

Muffins med lime, hvid chokolade og hasselnødder

Den lækre limekage à la Anne Au Chocolat, som jeg efterhånden har bagt en del gange, findes her i en muffin-udgave. Den gør den bestemt ikke mindre god! Jeg deler lige opskriften igen - for en god ordens skyld :-)




Opskrift (ca. 15 stk.)

250 g. smør
210 g. sukker
4 æg
250 g. mel
150 g. grofthakket hvid chokolade
100 g. grofthakkede hasselnødder
2 økologiske lime (revet skal)

Sirup:
90 g. sukker
2 økologiske lime (saften)

Pisk smør og sukker sammen i en skål til en cremet og let luftig konsistens. Tilsæt derefter æggene et ad gangen og rør mel i. Vend til sidst hvid chokolade, nødder og limeskal i. Fordel dejen i muffinforme smurt med olie og bag ved 175 grader varmluft. Jeg kan ikke helt huske hvor længe de skal have, men kagen skal bages i 45 min. Så jeg vil gætte på de skal have 35-40 min.

Til siruppen koges limesaft og sukker sammen i et par minutter. Hæld den lune sirup over kagen. Pynt straks kagen med en håndfuld hakkede hasselnødder, lidt hvid chokolade og revet skal fra lime.

Jeg havde desuden et par mobilbilleder, som jeg også vil dele. Jeg beklager derfor den ringe kvalitet.